There was an error in this gadget

Tuesday, 24 July 2012

yang datang kembali.

Ramadhan yang datang menjengah lagi.
Yang pastinya tidak akan sama rasa yang datang setiap kali dengan apa yang telah lepas.dan setiap kali itu juga ia akan disusuli dengan pelbagai dugaan dan cabaran.janji iblis pada Yang Maha Esa,akan terus menghasut anak Adam tak kira dalam apa cara sekalipun.Terpulang pada insan,kuat atau tidak.Di goyahkan hati,di datangkan dengan pelbagai rasa.kemarahan yang meluap,kesakitan yang menjerumus kepada pendek akal fikiran.Nafsu segala raja bersarang dalam hati.Kepala otak penuh dengan anggapan.Sangkaan yang tidak pernah padam.Kata hati yang memberontak.

hati.....

Kerasnya hati hanya Dia yang tahu.Bukan tidak mahu melembutkan tapi terlalu banyak yang terpendam sehinggakan tak ada satu rasa pun yang hilang.ia telah sebati dengan melekatkan rona warna pelbagai yang diterima hati.sakitnya hati..simpanlah sendiri.

diam...

baik berkata ataupun biar begitu sahaja.Tidak akan kering laut kalau diam untuk setahun.Lagikan lama,Allah sahaja yang menyusun gerak itu.

Tuesday, 10 July 2012

peringatan bersama...

Sebagai peringatan untuk kita semua. Apabila seorang hamba Allah jatuh sakit, Allah akan utuskan 4 orang malaikat : 1. Malaikat Pertama akan mengambil SELERA MAKANNYA 2. Malaikat Kedua akan mengambil REZEKINYA 3. Malaikat Ketiga akan mengambil KECANTIKAN WAJAH ( pucat ) 4. Malaikat Keempat akan mengambil DOSANYA Apabila telah sampai waktu yang telah Allah tetapkan untuk hambaNya kembali sihat, Allah akan menyuruh Malaikat Pertama, Malaikat Kedua dan Malaikat Ketiga supaya memberi balik apa yang telah diambil oleh mereka. Akan tetapi Allah tidak menyuruh Malaikat Keempat memberi balik dosa hambaNya tersebut. Subhanallah, betapa Mulia dan Baik Hati nya Allah terhadap kita. Janganlah bersangka buruk terhadap Allah ketika sakit, bersyukurlah dan ucaplah Alhamdulillah ke atasNya. Sesungguhnya setiap kesakitan itu adalah penghapus segala dosa.

kembali..

saat-saat yang amat diperlukan dalam mengenal semula hati dan diri.

Berjimba dalam air..

salam..
Memang dah lama nak datang sini lagi tapi ada saja halangan dan masa pon tak ada.Tapi akhirnya dapat juga datang lagi.Pelangi Balau Resort...dulu selalu datang main air kat sini.Masa abah ada lagi pun penah datang sini juga....biasa la abah kan suka bawa cucu dia riadah kalau cuti.Kira macam meneruskan tradisi juga la datang sini lagi.

 Pelangi Balau Resort..

aku memang suka mandi..main air ni.Ajak saja kemana tempat mandi manda dengan sepantas kilat aku akan kata 'ya' tanpa ragu-ragu...hahahaha..anak siapa kalau bukan anak 'pak mat' kan.Adik beradik aku pon sama lebih kurang.So,kepada sesiapa yang berhajat nak pergi bermandi manda tu ajak-ajaklah sama ya...

Wednesday, 4 July 2012

Gementar..

Setiap yang harus di lalui...
 
 Maaf!


Saat emosi bergolak dijiwa

Kadang lidah cepat menutur

Hati pantas menghukum

Segalanya ku luah

Melahirkan segala ketidakpuasan

Hari ini bila ku duduk dan merenung kembali

Akan ketelanjuran semalam

Ternyata aku melampaui batas

Maafkan ku wahai teman

Atas kekhilafan diri

TIME THAT FLY AWAY.....

 

 Under the bright blue sky,
I lolled watching the clouds float by.
Wandering amongst countless thoughts, wondering why,
O why is it that time does fly?
Amid the droll existence of life,
hour after hour of misery and strife.
To just one question we eventually arrive,
O why is it that time does fly?
Ill thoughts we think and curses we shout,
jealousy, anger, and spite rearing their ugly mouth.
Too late it is when you begin to doubt,
O why is it that time does fly?
Demons in head, reflecting thoughts hazy,
numbing mind, making the body go lazy.
In times such as these the question seems easy,
O why is it that time does fly?
Futile attempts to scry the future.
Hoping to redeem a life sewn by suture.
Questioning the past once the present’s a caricature,
O why is it that time does fly?
Dark clouds rumbling and blanketing the sky.
Cold, biting wind raking the land dry.
With a jolt I awoke, and wonder with a smile wry,
O why is it that time does fly?

DATANG DAN PERGI.jalan kehidupan..

SESUATU YANG TELAH LAMA DITINGGALKAN...(kembali kini,4/7/2012)

 kadangkala kita terlalu memikirkan sesuatu yang di luar kemampuan kita.Hinggakan kita sendiri tidak mampu untuk menanggung apa yang di fikirkan.Jalan kehidupan.Sesuatu yang semua orangakan hadapi dan jalani.Tidak akan ada sesiapa yang aka terlepas dari melaluinya melainkan seseorang itu memilih untuk tidak melaluinya.Terlalu banyak yang terhadapi sehinggakan masa yang dibiarkan berlalu terasa pergi begitu sahaja..

     Tetapkah salah masa yang berjalan ataupun silap perhitungan dan percaturan akibat tidaksedar masa yang tidak akan pernah berhenti bergerak...


coretan yang akan mengubah......